Nem találnak bírót annak a nyíregyházi ügyvédnek a büntetőperéhez, aki az ügyészség vádja szerint negyventagú bűnszervezetet vezetett, amely prostitúcióval, illegális cigarettaforgalmazással és cégek színlelt értékesítésével foglalkozott.

Már két teljes megye záratta ki magát egy büntetőügyből, ami azért áll, mert nincs bíró, aki tárgyalná. A Nyíregyházi Járási Ügyészség még februárban megtette a vádemelést, ezután azonban a Nyíregyházi Járásbíróság valamennyi büntető bírója a kizárását kérte elfogultságra hivatkozva. A nyíregyháziak után Szabolcs-Szatmár-Bereg megye valamennyi bírája is a kizárását kérte az ügyből.

Ilyen esetben a büntetőeljárásról szóló törvény szerint az Ítélőtábla köteles kijelölni az eljáró bíróságot. Tudomásunk szerint a törvény 1998-as hatályba lépése óta egyetlen alkalommal sem került sor arra, hogy szükség lett volna erre az ítélőtáblai eljárásra, egyszer sem fordult ugyanis még elő, hogy két megye valamennyi bírósága elfogultságra hivatkozott volna.

A Debreceni Ítélőtábla így határozatban jelölte ki a Debreceni Járásbíróságot az eljárás lefolytatására. Csakhogy a Debreceni Járásbíróság valamennyi büntető bírája, majd Hajdú-Bihar Megye valamennyi bíróságának valamennyi büntető bírája szintén kérte a kizárását, úgyhogy az ügy megint visszakerült a Debreceni Ítélőtáblára. Az ítélőtábla ezúttal a Miskolci Járásbíróságot jelölte ki, hogy itt lesz-e bíró, aki el tud járni az ügyben, azt még nem tudjuk.

A bírói létszámmal kapcsolatos statisztikai adatok elemzését követően megállapíthatjuk, hogy az ügyben körülbelül 80-120 bíró érezte magát elfogultnak, azaz az üggyel kapcsolatban valamilyen szempontból érintettnek. Tekintélyes szám.